czwartek, 22 września 2011

suszone pomidory

Ostatnia możliwość ich zrobienia. Ja kupiłam na targu większą ilość podłużnych za złotych 1,50 i część wykorzystałam do zrobienia przecieru (o tym wkrótce), a część ususzyłam w piekarniku. Suszyłam na dużej blaszce, ale następnym razem podwoję ilość.

Składniki:
2 kilogramy podłużnych pomidorów (San Marzano)
zioła: tymianek, majeranek, sól, pieprz, ostra papryka
oliwa na zalewę

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzać do 100 stopni. Pokroić pomidory w grubsze plasterki. Poukładać je na blaszce dość blisko siebie. Posypać ziołami. Wstawić do piekarnika na 3 godziny wieczorem, potem zostawić w wyłączonym piekarniku przez całą noc. Rano jeszcze raz włączyć piekarnik na jakieś 2 godziny. Podczas suszenia we włączonym piekarniku, uchylić od czasu do czasu drzwiczki - w ten sposób wypuścimy nadmiar wody.
Ususzone pomidory wkładać dość gęsto do małych słoiczków. Zalewać oliwą, jakieś pół cementymetra ponad poziom pomidorów (wchłoną część oliwy). Można dodać ząbek czosnku. Oliwa z pomidorów jest też pyszna :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz